Bourse24 Ads 215

Bourse24 Ads 220
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 228
تبلیغ بورس24

از شنبه بیستم آبان‌ماه ۱۴۰۲، حداقل واحدهای سرمایه‌گذاری ممتاز نوع دوم صندوق سرمایه‌گذاری تضمین اصل سرمایه کاریزما (ضمان)  از ۱۰۰,۰۰۰ واحد به ۱ واحد تغییر خواهد کرد.

تغییر حداقل تعداد واحدهای قابل معامله  صندوق تضمین اصل سرمایه کاریزما(ضمان)

از شنبه بیستم آبان‌ماه ۱۴۰۲، حداقل واحدهای سرمایه‌گذاری ممتاز نوع دوم صندوق سرمایه‌گذاری تضمین اصل سرمایه کاریزما (ضمان)  از ۱۰۰,۰۰۰ واحد به ۱ واحد تغییر خواهد کرد.

انواع واحدهای صندوق تضمین اصل سرمایه‌ کاریزما

صندوق تضمین اصل سرمایه کاریزما نوعی صندوق مختلط بوده که دارای دو نوع واحد ممتاز و عادی سرمایه‌گذاری است. واحدهای عادی این صندوق از نوع صدور و ابطالی هستند. در این نوع واحدهای صندوق، به شرط رعایت سپری شدن بازه زمانی ۹۰ روزه، اصل سرمایه سرمایه‌گذار در بورس تضمین خواهد شد. این مزیت بدان معناست که در صورت حاکم بودن جو منفی بر بازار، حتی در چندین روز پیاپی، اصل سرمایه سرمایه‌‌گذاران مشمول زیان نخواهد شد.

واحدهای ممتاز این صندوق از نوع ETF بوده، با نماد «ضمان» در بورس قابل معامله هستند و معاملات آن‌ها از طریق سامانه‌های معاملاتی کارگزاری‌ها انجام می‌شود.

ترکیب دارایی صندوق تضمین اصل سرمایه کاریزما

پرتفوی صندوق تضمین اصل سرمایه کاریزما می‌تواند از حداقل ۷۰ درصد سهام و مابقی، اوراق بهادار با درآمد ثابت تشکیل شود. البته این ترکیب دارایی ممکن است با توجه به تصمیم مدیر صندوق و در نظر گرفتن شرایط بازار (منفی بودن بازار) بالعکس شود.

تغییر حد نصاب سرمایه‌گذاری در واحدهای ممتاز صندوق تضمین اصل سرمایه کاریزما (ضمان)

در گذشته حداقل واحدهای قابل سفارش برای واحدهای ممتاز صندوق تضمین اصل سرمایه کاریزما برابر با ۱۰۰ هزار واحد بود؛ اما این عدد از امروز، شنبه بیستم آبان‌ماه ۱۴۰۲، به حداقل یک واحد تغییر خواهد کرد.

با اعمال این تغییر، علاوه‌بر اینکه نقدشوندگی صندوق افزایش خواهد یافت، همچنین علاقه‌مندان به سرمایه‌گذاری در این صندوق به مبالغ بالا برای سرمایه‌گذاری محدود نخواهند شد و با رعایت همان مبلغ حدنصاب سرمایه‌گذاری سازمان بورس (حداقل ۵۰۰ هزار تومان از طریق سامانه‌های معاملاتی آنلاین کارگزاری‌ها) می‌توانند سرمایه‌گذاری خود را انجام دهند.

سرمایه‌گذاران واحدهای ممتاز صندوق تضمین اصل سرمایه‌ کاریزما به عنوان رکن ضامن واحدهای سرمایه‌گذاری این صندوق عمل خواهند کرد. از این رو با اعمال این تغییر، محدودیت ثبت سفارش قیمتی برای عموم سرمایه‌گذاران از بین خواهد رفت و سرمایه‌گذاران بیشتری امکان سرمایه‌گذاری در واحدهای ممتاز صندوق تضمین اصل سرمایه کاریزما را خواهند داشت.

نکته: خبر مربوط به تغییر حد نصاب سرمایه‌گذاری تنها مربوط به واحدهای ممتاز صندوق تضمین اصل سرمایه کاریزماست و خبر فوق براساس مصوبات صورت‌جلسه صندوق سرمایه‌گذاری تضمین اصل سرمایه کاریزما مبنی بر تغییر ماده ۲۵ اساسنامه آن صندوق (براساس مجوز شماره ۱۳۸۰۶۹/۱۲۲ مورخ ۱۴۰۲/۰۷/۱۸ سازمان بورس و اوراق بهادار) اعلام شده است.

مزایای سرمایه‌گذاری در واحدهای صندوق تضمین اصل سرمایه کاریزما (ضمان)

امکان خرید و فروش در سامانه‌های معاملاتی آنلاین تمامی کارگزاری‌ها با نماد «ضمان»

امکان سرمایه‌گذاری با حداقل مبلغ ۵۰۰ هزار تومان از طریق سامانه‌های معاملاتی

نحوه سرمایه‌گذاری در صندوق تضمین اصل سرمایه کاریزما

پورتال کاریزما، یکی از روش‌های سرمایه‌گذاری در واحدهای ممتاز و عادی صندوق تضمین اصل سرمایه کاریزماست. همچنین، علاقه‌مندان به سرمایه‌گذاری در واحدهای ممتاز این صندوق می‌توانند با جست‌وجوی نماد «ضمان» در سامانه‌های معاملاتی برخط سایر کارگزاری‌ها، سرمایه‌گذاری خود را آغاز کنند.

منبع خبر: اطلاع رسانی تبلیغی

این مطلب را با دیگران به اشتراک بگذارید :

نظرات :

شما می توانید اولین نفری باشید که برای این مطلب نظر می دهید.

شما هم نظر دهید

برای ارائه نظر خود وارد حساب کاربری خود شوید


Bourse24 Ads 193


پاسخ به سوالات بورسی شما
Bourse24 Ads 143
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 188
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 206
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 208
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 25
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 27
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 32
تبلیغ بورس24